Friday, August 31, 2012

:. Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan Yang Ke 55 .:



Salam,,
Alhamdulillah dah 55 tahun kita merdeka,merdeka dari penjajahan negara asing yang benar-benar membuatkan nenek moyang kita dahulu cukup terseksa.Jika kita mendengar kembali atau mengimbas kembali kisah mereka pasti kita berasa bersyukur sangat dengan apa kita kecapi pada hari ini ^.^ ..

Ranz disini ingin mengucapkan selamat menyambut hari kemerdekaan yang ke 55 , marilah kita mengisi di waktu kemerdekaan ini dengan semangat patriotik untuk memupuk semangat perpaduan terhadap negara kita iaitu Malaysia.Ranz berasa sangat bersyukur kerana negara kita telah merdeka atas pengorbanan  nenek moyang kita sehingga negara kita merdeka!!. hmm.. Ranz tengok suasana  merdeka pada hari ini macam tiada  apa yang berlaku,bahkan macam dianggap biasa jek. Tetapi Ranz tak la bercakap yang Ranz ni terbaik cuma Ranz ingin memberitahu tentang isi hati Ranz.Ranz malaslah nak cerita panjang,pendek kata Ingatlah jasa pengorbanan nenek moyang kita tanpa mereka tak akan adanya Malaysia. kan? hehe ..

 Natijahnya, kita mestilah bertolak ansur,tolong menolong dan sebagainya supaya negara Malaysia tetap aman jadi kita mestilah menghindari perkara-perkara yang tidak bermoral, korang pun tahu apa   perkara-perkara yang tidak bermoral kan ? hehe .. supaya generasi kami akan datang tidak kucai kacir hehe ^.^.. Dengan itu sekali lagi Selamat menyambut hari kemerdekaan kepada warga Malaysia ikhlas daripada Ranz Blog ... Merdeka!! Merdeka!! Merdeka!!




No comments:

Domo-kun Cute